Un gand

Nu stiu ce vreau de la viata,dar stiu ca nu vreau sa mint viata.

Asa cum iubesc copil nascut din mine,asa iubesc si copiii viitorului meu sange,oriunde voi fi.
Acesta este respectul pt natura si viata.

"Cu timpul inveti ca a scuza e ceva ce poate face oricine,
dar ca a ierta, asta doar sufletele cu adevarat mari o pot face."

"Nu judeca . Oricine este doar el însusi . "

Asta-i frumusetea inteligentei: ca nici unul nu se cere a fi ca altul, fiind in acelasi timp apropiati.

"În mijlocul teoremelor şi ecuaţiilor, nu uitaţi omul!"

"Scopul vietii nu are nici o legatura cu ceea ce obtii tu de la ea,ci are de-a face numai cu ceea ce pui tu in ea."

Cand cutez sa privesc in jurul meu sa vad iubirea,invatasem deja iubirea de la mine insami.

Pentru a vedea proprietatile lucrurilor nevazute,
pastreaza-ti capacitatea de a trai paralel prin simtire si ratiune in acelasi moment de viziune.

"La preţul zilei se vând conştiinţele şi sunt cumpărate sentimentele. Diferenţa de preţ nu înseamnă şi diferenţă de calitate."

Viziune larga asupra vietii din mine- asta-i fericirea mea.






sâmbătă, 1 ianuarie 2011

Perfectiune-atribut al criticului

Cel mai nasol la perfectiune e ca mai mereu ea apare sub forma de preferinte...De aceea intr-un final,omul va vedea ca perfectiunea e de fapt imperfecta.Sa incerci sa fi perfect intr-o lume plina de preferinte si aranjamente e ca si cum te-ai rupe in mii de bucati...Asa pare,dar ai ramane intreg,imprastiat in lumea intreaga care a dorit fasii de perfectiune.

11 comentarii:

Anonim spunea...

Perfectziunea e realtiva ca multe alte teluri morale.

Toteu spunea...

pai si moralitatea e tot o preferinta...:)))
ia inlocuieste moralitatea cu claritatea alaturata perfectiunii,si vezi ce iese in imaginatia ta.

Anonim spunea...

aceeasi relativitate.nimic nu-i sigur.asa cum nici un subiect nu are sfarsit daca il dezbatem in profunzime.

Joker spunea...

Minunat apreciat.
Numai ca: preferi..si din motivul de a nu te "UCIDE"ceva mai mult decat ar faceo orice muritor.
Am exagerat putin...asa doar putin. Esenta insa cred ca ai prinso.
Preferinta are cumva la baza lucruri, chestiuni fundamental ...culturale...si franturi puternice de feeling. Restul? E treaba de cat de mult iubesti. Sau..poti..."sa"iubesti sau sa fii lasat "sa" iubesti.
Da e complicat, dar tine de feeling...de alegerea pe care o faci, constient sau nu. Depinde cu ce bagaj inconstient vii. in orice moment din viata.
Te imbratisez cu drag si sa ai un An mult mai bun decat cel care a trecut.

Toteu spunea...

Anonim-eu iti sugeram despre limpezime si serenitate,cand am scris cuvantul claritate.si tu imi vorbesti despre siguranta...ce siguranta vrei tu sa ai in fata evidentei?unde te vezi tu acum,din punct de vedere al sufletului,si unde vrei sa ajungi?ce cauti cu al tau suflet?debarasarea de frica,pt a te simtii in siguranta in fata relativitatii?ce,te sperie ca orice pe lumea aceasta depinde de ceva?inclusiv libertatea ta?nu poti ajunge la acel ceva de care depinde tot?acel ceva e in tine si peste tot,esti tu...fi atent la tine si ai sa te bucuri.
daca vrei sa-ti scot din profunzime esenta mea...vor fi doar cateva cuvinte...iar tu nu vei intelege nimic...si asa se vaita oamenii p=aci ca nu inteleg mare lucru cand eu zic ceva...parca am vorbii limbi diferite cativa dintre noi.:)

Toteu spunea...

Joker...ce imi pasa mie ca unui om ii e frica sa fie iubit...eu sunt egoista,si eu iubesc...e bai?eu iubesc demult,si nu exista om sa ma opreasca din asta.oamenii nu au fost deranjati de iubirea mea ci de a lor,cand preferau sa le vada pe acestea separate.
preferinta din motivul de a nu te ucide...vine la disperare,ori la tatonare prea deasa,cand iti zici ca TREBUIE sa faci ceva pt a nu o face altcineva in locul tau,care nu te stie asa bine cum te sti tu..,si ar risca din necunostiinta de cauza,din imprudenta sa ucida.da e clar ca tu o faci asupra ta mai bine decat orice muritor.
nu ai exagerat,din contra...imi vine sa zambesc a intelegere si cred ca tu esti mai dragut decat arati.
perfectiunea e ceva intreg,ce nu poate fi separat,rupt in fasii in functie de preferintele oamenilor.de aceea se face confuzia cu ideea ca ea ar fi efemera sau imperfecta.nimic nu poate fi perfect daca nu e intreg,in armonie.deci noi nu vom vedea niciodata perfectiunea asa cum e sau pana la urma o vom nega,cand vom urma obiceiurile noastre de separare.imagineaza-ti ca in fata ta se afla perfectiunea,vezi ceva frumos la ea,te uiti in jurul tau...si zici:scuza-ma perfectiune,mi-e frica,asa ca iau acest lucru frumos cu mine acasa(in minte).acasa ii vei pune acelui lucru numele de perfectiune ,si intr-o zi vei vedea ca el fara sursa lui este un lucru imperfect,relativ.
da, la preferinta depinde de intaietate si de predilectie.intaietatea tine exclusiv de feeling...feeling ce se transforma cu atat cu cat te apropii de iubire,de suflet.aceasta transformare are efect de oglindire si raspandire asupra laturii culturale in general.

mersi de imbratisarea de drag cu bine,si tie sa-ti fie in anul care vine ,parcursul cu pasi inzeciti din bogatia naturala a vietii.ai inteles ca si eu te imbratisez cu drag.:)

Toteu spunea...

ups,Joker,urarea era pt anul care este acum,dar se poate si pt. urmatorul.of automatismul asta...adunam din mine cei mai bine pt tine si uitasem timpul:)

Anonim spunea...

comentariile lungi plictisesc groaznic.sa faci ceva ca devine tortul absolut anost.

Toteu spunea...

comentariile cum or fi ele...eu spun ceva totusi.nu ma las pana nu transmit ceva prin ele,asa ca treaba ta,ca tu ai vazut doar plictiseala in tine.

Toteu spunea...

si anostul,la fel...tot in tine l-ai vazut...caci eu, cand scriai tu comentarile practicam ceva,deloc anost si plictisitor.iar cand scriu pe aici,vad de zece ori mai frumos ca tine...he,he,he...eu stiu sa ma bucur.

Joker spunea...

"adunam din mine cei mai bine pt tine si uitasem timpul":)
ai tu un tip de iubire in tine.
Ce fel e, ce tip e?De care..
:)

Da mai departe

“Binecuvântată fie această zi, fie ca eu să o fac specială în vreun fel.
Binecuvântată fie viaţa mea, fie ca eu să o tratez cu dragoste şi atentie.
Binecuvântaţi să fie toţi oamenii, fie ca eu să văd bunătatea în fiecare.
Binecuvântată fie natura, fie ca eu să îi observ frumuseţea şi minunăţiile.
Binecuvântat fie adevărul, fie ca el să-mi fie mereu cel mai bun prieten.”

"Vino, Doamne al meu, Tu, pe Care Te-a dorit şi te doreşte ticălosul meu suflet!
Vino, Cel ce Tu Însuţi Te-ai făcut dorinţă întru mine şi m-ai făcut a Te dori pe Tine,
Cel cu totul neapropiat. Vino, bucuria mea cea neîncetată şi desfătarea şi slava.
Vino, suflarea mea, viaţa mea, mângâierea sufletului meu. Fă-Te cu mine un duh,
Preabunule Stăpâne, fără de amestecare, fără de mutare, fără de schimbare, Dumnezeule
cel peste toate.

Fă-Te mie toate întru toate, hrană negrăită şi cu totul nemistuită, care de-a pururea
se revarsă în buzele sufletului meu şi curge ca un izvor în inima mea,
îmbrăcăminte care străluceşte şi cu totul arde pe draci,
curăţire care mă spală pe mine prin nestricăcioase şi sfinte lacrimi,
pe care venirea Ta le dăruieşte celor către care vine.
Fă-Te mie, Doamne, lumină neînserată şi soare neapus,
în tot locul strălucindu-mă pe mine, Cela ce nu Te întorci dinspre nimeni,
ca să nu ne acoperim cu întunericul păcatelor noastre, nevoind a veni către Tine.

Depărtează de la mine, Doamne, toată înălţarea cea pierzătoare şi-mi dă mie, Doamne,
înţelepţirea desăvârşită a ochilor. Pune limbii mele frâu. Arată urechile mele bine
supuse sfintelor Tale porunci. Dă-mi răbdare întru necazuri.
Înţelepţeşte şi întăreşte inima mea întru îndelungă-răbdare, întru milostivire,
întru dragoste, întru smerită cugetare, în pace către sine-mi şi către toţi,
întru întoarcere de la lenevia şi trândăvia dracilor, în care ca în nişte dulceţi
m-am desfătat. Dă-mi mie desluşire lămurită în gânduri, ca să aflu pe care dintre
ele se cade mai mult a le alege. Dă-mi mie să cunosc meşteşugirile diavolului şi
să mă lepăd de ele şi de el;şi cu totul să-mi tai voia mea şi să las cele ale mele
întru purtarea Ta de grijă,şi de acolo să nădăjduiesc folosul.

Căci la Tine este viaţa mea, lumina mea, mântuirea mea.Şi pe Tine Te binecuvântez
şi Te slăvesc şi Ţie mă închin, împreună şi Celui fără de început al Tău Părinte
şi Purcezător şi Celui de o veşnicie cu Tine şi de o fiinţă cu Tine al Lui Fiu,
totdeauna, acum şi pururea,şi în vecii vecilor. Amin."

Premiu