Un gand

Nu stiu ce vreau de la viata,dar stiu ca nu vreau sa mint viata.

Asa cum iubesc copil nascut din mine,asa iubesc si copiii viitorului meu sange,oriunde voi fi.
Acesta este respectul pt natura si viata.

"Cu timpul inveti ca a scuza e ceva ce poate face oricine,
dar ca a ierta, asta doar sufletele cu adevarat mari o pot face."

"Nu judeca . Oricine este doar el însusi . "

Asta-i frumusetea inteligentei: ca nici unul nu se cere a fi ca altul, fiind in acelasi timp apropiati.

"În mijlocul teoremelor şi ecuaţiilor, nu uitaţi omul!"

"Scopul vietii nu are nici o legatura cu ceea ce obtii tu de la ea,ci are de-a face numai cu ceea ce pui tu in ea."

Cand cutez sa privesc in jurul meu sa vad iubirea,invatasem deja iubirea de la mine insami.

Pentru a vedea proprietatile lucrurilor nevazute,
pastreaza-ti capacitatea de a trai paralel prin simtire si ratiune in acelasi moment de viziune.

"La preţul zilei se vând conştiinţele şi sunt cumpărate sentimentele. Diferenţa de preţ nu înseamnă şi diferenţă de calitate."

Viziune larga asupra vietii din mine- asta-i fericirea mea.






vineri, 8 iulie 2011

sa gresesti,ca ai multe de-nvatat!

se zice ca a gresii e ceva rau.
atunci cum poti invata din propriile greseli?
inveti din ceva rau,sa iti dea ceva bun?
raul te poate invata ceva bun?
ca exista binele?
las' ca putem vedea binele si fara sa-i cersim raului dovezi.

cum fac unii:iti pandesc fiecare miscare,ca niste vanatori dupa greseli.
inteleg ca ei si-au pus numele simandicos: "perfectionisti"...
si cei cu asta?
ei sa-si faca de lucru.

sa zicem,pt a ajuta un pic ideea,ca in aceea greseala a omului sta pitita o nazuinta a lui spre bine.
si-atunci raul din greseala ar fi de masurat,in functie de speranta?
de ce mi se par mie aceste idei de invatare,cam fragile in argumentare?

ehe,cati oameni sunt usor manipulabili in aceasta lume,tocmai din aceasta frica de a nu gresii.
si sa nu iti fie frica de greseala,pt ca ai de invatat din ea....e o asa fasie fragila pana cand subconstientul iti va dicta sa gresesti,tocmai pt sa inveti. cum va suna asta?
caci asta e,ne dorim sa invatam de la viata,pt sa impacam vreun trecut si sa intalnim un viitor mai fericit.
si prezentul?
e plin de greseli,pt compensarea acestui viitor si trecut ce ne cersesc permanent grija.

Umpleti-va prezentul,pana bajbaiti dupa el!
DISCIPLINA!...imi zicea cineva astazi,iar eu priveam ingandurata frunzele unui gardulet verde de langa terasa unei cafenele.
eram ingandurata pt ca simteam foarte clar sentimentul din aceea voce.
perfectionistii nu cred ca isi urmeaza intru totul acel simt interior,acea ghidare a armoniei interioare(de care vorbea omul),mai degraba... ei triseaza.
nu vor reusii sa fuga de nimic, ci din contra, se vor lovi si mai tare cu capul.

greseala poate fi o fuga...
si ce inveti din fuga?
oboseala,posibilitatea depasirii propriilor limite...
pai eu n-am nevoie de asta,caci doar printr-un sarut depasesc limita dintre timp si fiinta.

daca greseala ar fi ca o fuga sau refugiu,ce culmea culmilor ar fi asta:sa fugi de propria fuga.
sa fugi de propriile greseli.
oricate scuze as aduce acestor idei,nu-mi e suficient sa nu-mi mai para argumentatia fragila.
asa ca mai ramane doar vorba:iarta greselile.
prin iertare vezi de fapt ca nu-i nimic de iertat,poate doar pe tine pt ca ai considerat o greseala ca existenta,pt a-ti aduce scuze la cine stie ce lene.

6 comentarii:

29 decembrie spunea...

a gresi e omenesc.

Toteu spunea...

crezi ca daca e omenesc,cei care nu simt greseala ca fiindu-le compatibila,nu sunt oameni?
sa intreb mai clar:la ce e buna greseala?
tot ce am auzit in jurul meu pana acum a fost ca raspuns:e buna ca sa invatam.
e rau sau e bine sa gresesti?
e rau sa gresesti pt ca le faci altora rau.
e bine sa gresesti,caci asa inveti.
nu stiu daca ai auzit de puterea mintii sau de legea atractiei...
oamenii in ziua de astazi vor sa invete cat mai mult.
avand credinta ca din greseli se invata,vor creea cu puterea mintii greseli,pt a invata din ele...
vei atrage si te vei implica exact in greseala care sa iti aduca invataminte pt rezolvarea unei probleme.
daca o problema persista,vei vedea cum in viata ta lucrurile se repeta si vei face aceleasi si aceleasi greseli.
sunt mai multe de spus...
acum te-am luat pe tine la lamuriri:)...dar poate da ceva de gandit si pt alti cititori.

Mircea Vladut spunea...

Daca am avea ochii deschisi, am putea vedea pe unde mergem. Insa noi, oamenii, bajbaim in bezna si evident ca mai dam cu capul de pereti. Cand dam cu capul de un perete, stim, apoi, ca acolo e un drum inchis.
Asta inseamna sa inveti din greseli: sa vezi ce NU trebuie (nu-mi place cuvantul "trebuie", deci prefer sa-l inlocuiesc cu "ce-ti va fi bine") sa faci.

Toteu spunea...

daca am avea ochii deschisi am vedea ca sunt lucruri pe care le intelegem mai greu...nu pt ca ar fi ele greu de inteles ci tocmai pt ca ne incredem in faptul ca suntem supusi greselii.avem obiceiul de a pune vina pe tot felul de lucruri,asa cum punem vina si pe un lucru...ca el e gresit.dar nu!el este asa cum e,doar noi inca nu privim cu intelegere, ci ca orbii inainte...pipaim,si asta nu e suficient pt unii.sunt unii care se perfectioneaza in "meseria" asta de orb,incat pipaind ai impresia de moment ca ei vad.acestia sunt cei care prefera sa nu mai deschida ochii,si cand se poticnesc in pipaitul lor,pun vina pe un lucru ca e gresit.
greseala e o inventie pt cel care daca se impiedica,prefera sa zica ca pasul lui a fost gresit sau al insotitorului,decat sa recunoasca ca nu vrea sa deschida ochii.
eu am simplificat dand explicatii aici,dar lucrurile sunt de o anvergura deloc limitata...de exemplu,greseala este si ea o metoda de a manipula.

Catalin spunea...

Fără greşeli nu ar exista progres; multe descoperiri s-au făcut din greşeală...

Toteu spunea...

ce simplu ar fi daca din constientizarea greselii s-ar opri durerea!
descoperirea se face din acel ghid interior,cand nu mai dam importanta asa greselii...verificat de impiedicata de mine.

Da mai departe

“Binecuvântată fie această zi, fie ca eu să o fac specială în vreun fel.
Binecuvântată fie viaţa mea, fie ca eu să o tratez cu dragoste şi atentie.
Binecuvântaţi să fie toţi oamenii, fie ca eu să văd bunătatea în fiecare.
Binecuvântată fie natura, fie ca eu să îi observ frumuseţea şi minunăţiile.
Binecuvântat fie adevărul, fie ca el să-mi fie mereu cel mai bun prieten.”

"Vino, Doamne al meu, Tu, pe Care Te-a dorit şi te doreşte ticălosul meu suflet!
Vino, Cel ce Tu Însuţi Te-ai făcut dorinţă întru mine şi m-ai făcut a Te dori pe Tine,
Cel cu totul neapropiat. Vino, bucuria mea cea neîncetată şi desfătarea şi slava.
Vino, suflarea mea, viaţa mea, mângâierea sufletului meu. Fă-Te cu mine un duh,
Preabunule Stăpâne, fără de amestecare, fără de mutare, fără de schimbare, Dumnezeule
cel peste toate.

Fă-Te mie toate întru toate, hrană negrăită şi cu totul nemistuită, care de-a pururea
se revarsă în buzele sufletului meu şi curge ca un izvor în inima mea,
îmbrăcăminte care străluceşte şi cu totul arde pe draci,
curăţire care mă spală pe mine prin nestricăcioase şi sfinte lacrimi,
pe care venirea Ta le dăruieşte celor către care vine.
Fă-Te mie, Doamne, lumină neînserată şi soare neapus,
în tot locul strălucindu-mă pe mine, Cela ce nu Te întorci dinspre nimeni,
ca să nu ne acoperim cu întunericul păcatelor noastre, nevoind a veni către Tine.

Depărtează de la mine, Doamne, toată înălţarea cea pierzătoare şi-mi dă mie, Doamne,
înţelepţirea desăvârşită a ochilor. Pune limbii mele frâu. Arată urechile mele bine
supuse sfintelor Tale porunci. Dă-mi răbdare întru necazuri.
Înţelepţeşte şi întăreşte inima mea întru îndelungă-răbdare, întru milostivire,
întru dragoste, întru smerită cugetare, în pace către sine-mi şi către toţi,
întru întoarcere de la lenevia şi trândăvia dracilor, în care ca în nişte dulceţi
m-am desfătat. Dă-mi mie desluşire lămurită în gânduri, ca să aflu pe care dintre
ele se cade mai mult a le alege. Dă-mi mie să cunosc meşteşugirile diavolului şi
să mă lepăd de ele şi de el;şi cu totul să-mi tai voia mea şi să las cele ale mele
întru purtarea Ta de grijă,şi de acolo să nădăjduiesc folosul.

Căci la Tine este viaţa mea, lumina mea, mântuirea mea.Şi pe Tine Te binecuvântez
şi Te slăvesc şi Ţie mă închin, împreună şi Celui fără de început al Tău Părinte
şi Purcezător şi Celui de o veşnicie cu Tine şi de o fiinţă cu Tine al Lui Fiu,
totdeauna, acum şi pururea,şi în vecii vecilor. Amin."

Premiu